вторник, 10 август 2010 г.

Ora-Ïto: МОЯТА МЕЧТА СЕ СБЪДНА


Той не е завършил никое известно дизайнерско училище. Ито Морабито (Ito Morabito) влиза в света на индустриалния дизайн по нетрадиционен начин, а именно: чрез взлом. На 21 години роденият в Марсилия французин става известен, използвайки подход, който бихме могли да наречем "маркетингова измама". Първото, което прави е да промени своето име на Ора-Ито (Ora-ito). След това създава дизайн на продукти на водещи световни компании, които го вдъхновяват, и без да има специалното им разрешение, пуска проектите в интернет на свой уеб-сайт: www.ora-ito.com. Заинтересувани от факта, че този човек вече е работил за Swatch, Apple и Gucci, клиенти и медии започват да търсят продуктите му, без да знаят, че те всъщност не съществуват. Скоро и самите "фалшифицирани" марки откриват Ора-Ито. Те решават, че ще е добре дизайнерът действително да започне да работи за тях. Разбира се, никак не очакват, че нахаканият французин ще им откаже... Което той прави... в началото. Няколко години по-късно портфолиото на Ора-Ито се напълва с нови проекти за марки като Adidas, Renault, L'Oreal, Toyota и Gorenje. Този път зад тях има "истински" продукти. Вижте версията на самия дизайнер... И други негови откровения. 

"Талантът на Ора-Ито е визионерски, но и съобразен с етиката на компанията." 
Ева Зиглер (Eva Ziegler), бренд мениджър на Toyota за Европа. 

ИСКАХ ФИРМА 
Като дете винаги съм искал да бъда дизайнер, архитект, артист... да, това, което съм сега. Като юноша се възхищавах на марките и на тяхната история. В началото на всяка компания седи един човек, който има мечта (и му е трудно да я реализира). На 19 години пожелах да създам собствена фирма, но нямах пари. Не знаех какво да направя, затова реших да измисля виртуална марка. 

МОЯТА МЕЧТА СЕ СБЪДНА 
Когато започнах да се занимавам с дизайн, се опитах да проектирам своето въображение в същността на различни марки. Така създадох дизайн за продукти на компании, които бяха, така да се каже "икони на моето поколение": Louis Vuitton, Apple, Bic, Nike, Visa и т.н. Без да се допитвам до техните централи, сложих проектите в интернет и пожънах голям успех. Така започна моята кариера. Всички знаят за фалшивите продукти, но за моите бяха убедени, че са истински. Всеки казваше: "Уоу! Този тип е направил готини неща!" И вместо да ме атакуват, компаниите ме помолиха да работя за тях! Сега съм артистичен директор на много големи марки... Моята мечта се сбъдна. Още

Няма коментари:

Публикуване на коментар